Daintree - Reisverslag uit Atherton, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu Daintree - Reisverslag uit Atherton, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu

Daintree

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Oktober 2017 | Australië, Atherton

Onze reis naar het Noorden zit er nu echt op. We zijn vanuit Wonga beach naar Cape Tribulation gereden.Je moet eerst met de ferry over een riviertje en hebt dan een hele mooie kronkel weg omhoog Dit is midden in een van de oudste stukjes Tropical rainforrest. Verder dan hier kun je ook niet komen met een campervan en heb je een 4wd nodig.We hebben fantastische uitzichten gezien met de meest mooie stukjes strand. Bij het Discovery Park heel veel uitgelegd gekregen over het ontstaan van het regenwoud. Overnacht hebben we op een campsite van National parks en dat is weer back to basic. Het kost niets maar dan heb je ook niets. Geen water, geen electricitiet, geen gas of internet of telefoon bereik. Een zielig toiletje dus dan maar in de bosjes.
Door de Tablelands naar het zuiden afgezakt. Zoveel groen we eerst zagen, zo gort droog is het daar, en heet. Via Malanda en Atherton zijn we op een hele goed verzorgde camping in Milaa Milaa gekomen en blijven hier 2 nachten. Zoals je merkt hebben we ook weer internet en wifi.
Het leuke aan Australische campings is dat ze heel vaak een gezamelijke keuken hebben om te gebruiken met een bbq of grote grilplaat. Dat kookt een stuk gemakkelijker dan in de camper en is ook gezellig vanwege de aanspraak.
Morgen gaan we de waterfalls bekijken in deze omgeving.

• 13 Oktober 2017 - 11:11

Wil:

Als ik dit zo lees baal ik ontzettend dat ik dit stukje niet gezien heb, ik weet ook niet of het met een camper van 7,50 meter te doen was geweest. Maar als je het zo leest fantastisch!!

• 13 Oktober 2017 - 18:01

Anneke:

Geweldig avontuur, Inge &Thomas, en het is nog lang niet voorbij..... genieten!

• 17 Oktober 2017 - 07:54

Simon:

Are you seeing many other people?