Grassy heads - Reisverslag uit Nambucca Heads, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu Grassy heads - Reisverslag uit Nambucca Heads, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu

Grassy heads

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 November 2017 | Australië, Nambucca Heads

We zijn vanuit Grafton inderdaad naar de kust gereden. In eerste instantie via Coffs Harbour naar een klein plaatje Sawtell genaamd. Daar een vrij groot holiday park mat een mooie plek aan zee. Helaas is het weer een beetje van slag en in de loop van de middag gaat het erg hard waaien en onweren. Wij komen er nog genadig vanaf maar een paar plaatsjes verder komen hagelstenen ter grote van golfballen naar beneden.
De volgende dag rijden we via Nambucca Heads, wat een erg leuk plaatsje is met heerlijk koffie, naar Grassy Heads. Ook hier weer een leuke camping aan zee. We maken een aantal heerlijke strandwandelingen, soms komen we zelfs iemand tegen. Er zijn enkele surfers en ook al ruiters gezien maar het is erg stil. Of dat nu aan de plaats ligt of aan het weer of de tijd van het jaar; geen idee.
Uiteindelijk blijven we hier 2 dagen en gaan weer door richting Taree. Het ligt aan de temp of we aan de kust blijven of toch het binnenland in gaan.

  • 07 November 2017 - 11:19

    Anke Versteeg:

    Geniet samen van deze rust en stilte. Bijzonder hoor.
    Groetjes, Anke

  • 07 November 2017 - 20:45

    Eugenie:

    Hallo Inge en Thomas,

    Hebben jullie al gegolfd met de hagelstenen? Waarschijnlijk hebben jullie geen golfspullen meegenomen, dus jullie hebben niet even kunnen proberen of dat kan. ) In ieder geval is dat wel veiliger, want ik kan me herinneren dat hagelstenen aardige ongelukken kunnen veroorzaken.

    Leuk om de google kaartjes te lezen, al kon ik in de atlas Nambucco heads niet vinden.
    Ook al heb ik 4 jaar bij de vakgroep geografie gewerkt, is mijn topografische kennis niet zo groot. Onze Australische buren in Santa Barbara kwamen uit Victoria. Ze zijn een keer een paar dagen bij ons geweest. Een zoon van hun speelt Rugby in Engeland. Ook hebben we telefonisch en/of via mail gehoord dat ze gescheiden zijn. Hij werkt nog steeds op de Universiteit en zij woont nu samen met haar vriendin. Het laatste jaar hebben we echter geen contact meer gehad.

    Ik vroeg ik me af of jullie het Australisch goed kunnen begrijpen. Daar had ik in S.B. problemen mee.

    Groeten en nog een prettige vakantie!
    Toine en Eugenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 22 Sept. 2017
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 9168

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2017 - 15 December 2017

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: