WhitSundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu WhitSundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu

WhitSundays

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Oktober 2017 | Australië, Airlie Beach

Nadat we we weg zijn gegaan uit Millaa Milla zijn we langs ik weet niet hoeveel watervallen naar Paronella park gereden. Voor diegene die willen weten wat dat is, kijk maar eens op internet. de volgende dag doorgereden naar Townsville over een eindeloos lange weg met weer alleen maar bananen plantage's en Suikerriet velden. Het weer werkte ook niet echt mee maar in Townsville is echt niets te doen. Meteen de volgende dag door naar Airlie beach. Dit is echt een enorm toeristische verzamelplaats voor alles en iedereen die naar Whitsundays Islands wil. Wij hebben een locale ex-Nederlander gevonden met een zeilboot die hij prive verhuurt en zijn vandaag een hele dag gaan zeilen. We hebben enorm geboft met het weer. Niet te veel zon, maar een enkel buitje en giga veel wind (windkracht 6-7). Het snorkelen valt hier tegen omdat er in de laatste cycloon heel veel koraalreef is verwoest. We zijn hier nu 3 dagen gebleven en gaan morgen weer een stukje verder naar Down Under

• 19 Oktober 2017 - 13:25

John Siteur:

Beste Thomas en Inge.
    Geweldig hoor al die korte verslagen van de etappes die jullie afleggen.
    We lezen ze met veel plezier.

Groetjes
    John en Annnemarie

• 19 Oktober 2017 - 15:54

Eugenie:

hallo Thomas en Inge,

Het was natuurlijk erg leuk om weer eens te zeilen, maar nu op open water! Dat lijkt me wel een spannende ervaring. (gelukkig hoef ik niet meer te zeilen, al denk ik nu wel terug aan onze Varianta en de leuke zeilvakanties in Friesland. Hoe zijn de bewoners tegen de vele toeristen? Zijn er dingen die jullie missen?
    Verstaan jullie het goed? In SB hadden wij buren uit Australie en ik moest erg mijn best doen om hen goed te begrijpen. Het waren wel erge leuke/bijzondere mensen met 4 kinderen die wel ouder waren dan Femke. Ze hebben ons ook eens opgezocht in Nederland.
    groeten, Toine en Eugenie