Jacaranda festival - Reisverslag uit Grafton, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu Jacaranda festival - Reisverslag uit Grafton, Australië van Inge Arts - WaarBenJij.nu

Jacaranda festival

Door: inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 November 2017 | Australië, Grafton

De afgelopen dagen hebben we mee gedaan met de fetiviteiten rondom het Jacaranda festival. Eigenlijk is het een week lang feest om te vieren dat dan alle Jacaranda bomen in bloei staan. Er zijn allerlei markten, muziekoptredens, er is een miss Jacaranda verkiezing die een beetje de rol heeft van De Queen bij het zomercarnaval, en een afsluitende parade waar het hele stadje aan mee doet.
Het weer is de afgelopen dagen schitterend geweest maar wordt de komende dagen een beetje instabiel. We gaan richting de kust vanwege de wat hogere temperaturen.
Op zo'n 200km landinwaarts loopt er paralel aan de kust van noord naar zuid wat ze hier noemen "de great dividing range" en dat is een scheidslijn kwa weertype. Zeeklimaat en landklimaat waarbij vooral het verschil in nachttemperatuur enorm is. Blijft het aan de kust 'snachts 20 graden, zakt het landinwaarts soms tot 3.
Onze volgende stop zal in de buurt van Coffs Harbour zijn en van daaruit kijken we wel weer. We hebben nog de tijd.